reisjerond - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van mijke griek - WaarBenJij.nu reisjerond - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van mijke griek - WaarBenJij.nu

reisjerond

Door: mijs

Blijf op de hoogte en volg mijke

19 Augustus 2007 | Vietnam, Hanoi

Zo, daar ben ik weer!
Ditmaal in Na Thrang.
Ben hier vannacht aangekomen nadat de trein maar een uurtje of 4 vertraging had...
Maar ik mocht wel lekker liggen, dus dat was luxe!
Om tien uur in de ochtend werd ik op het station afgezet en de trein zou een uurtje daarna wegrijden. Maar die tijden veranderen nog wel eens, heb ik gemerkt.
Het veranderde van 11 naar half 12, naar 13:50 en uiteindelijk bleef hij steken op 15:00 uur.
de NS doet het nog niet eens zo slecht ;)
Eenmaal in de trein m'n spullen weggezet en met m'n boekje op bed gaan liggen.
Kreeg meteen een hardgekookt ei aangeboden van mijn medepassagier, een dame uit Danang.
We konden elkaar niet verstaan, maar hebben een aangename reis gehad zo saampjes.

Om een uurtje of 1 in de nacht werd ik wakker omdat de trein stilstond.
Keek uit het raampje... ja hoor, ik was in Na Thrang.
Niet dat er dan iemand langskomt om te checken of je wel wakker bent en uit de veren komt...
Dus snel m'n spullen gepakt en de trein uitgesprongen.
Zag 2 nederlandse meiden lopen, heb met hun de taxi gedeeld naar het hotel dat zij al geboekt hadden.
Ik had natuurlijk niets geregeld ;)
Maar gelukkig had het hotel ook nog een plekje voor mij.
dus om 2 uur lag ik in m'n bed.

Vanochtend om 7 uur opgestaan, want m'n reis moet door natuurlijk...
Dus geprobeerd een treinticket te boeken naar Saigon.
Dat is wat lastig.
Alles zit klaarblijkelijk vol.
Behalve een 'hardseat'...
Dat schijnt verschrikkelijk te zijn.
Maar helaas is het niet anders.
Ik ga vanmiddag om 5 uur met de trein naar Saigon en kom daar om een uurtje of 3 vannacht aan. (misschien dit keer ook maar een hotel regelen van tevoren?)
Denk dat ik helemaal kapot ben van de reis, want hardseat is hier ook echt hardseat...
We zullen het merken, tis maar voor 9 uur zullen we dan maar zeggen ;)

Ik hou jullie op de hoogte.
Vandaag helaas geen foto's, de computer wil ze niet slikken :(
Zal het snel goedmaken met jullie!

@patries: je bent al een goed mens, gekkie!

  • 19 Augustus 2007 - 06:01

    Wim En Peet:

    Ha die Mijs, nou jij hou wel vol he met dat uren lang in de bus en trein zitten!! Petje af! Wij gaan vandaag aan onze laatste 250 km ri Vietnam beginnen (hebben nog wel een dag of 3 nodig hoor) dus we gaan jouw helaas niet meer inhalen... Vergeet in Saigon niet naar het oorlogs muzeum te gaan volgens horen zeggen erg indrukwekkend. We blijven je lekker volgen en mocht je nog bij ons in de buurt komen dan melden we ons zeker!! Heel veel liefs Wim en Peet ps heel veel groetjes aan je zussie!

  • 20 Augustus 2007 - 07:54

    Frederik:

    Mijs op z'n best; 's nachts uit een trein springen om vervolgens te zoeken naar een slaapplaats. Avontuurlijker bestaat niet. Heerlijk. Maar Vietnamese hardseats...? Vrees dat daar geen Nederlandse vertaling voor bestaat... Maar we zijn benieuwd.

  • 20 Augustus 2007 - 14:46

    Lucette:

    Ola chica, mooooooie fotoos en geweldige verhalen, ik kon eerst met deze fantastische laptop met superverbinding niet op je site komen maar heb de schade ingehaald. Krijg de indruk dat je eerst 24 uur gaat slapen wanneer je weer thuis bent, geniet nog en we zien ons op school. Liefs Luc.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Hanoi

mijke

op naar thailand!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 156
Totaal aantal bezoekers 35114

Voorgaande reizen:

20 Mei 2009 - 04 Juni 2009

Thailand, here we come!

26 April 2009 - 10 Mei 2009

Ein Bokek

01 Januari 2007 - 26 April 2009

mijn andere reizen...

Landen bezocht: