Gelukkig - Reisverslag uit Hué, Vietnam van mijke griek - WaarBenJij.nu Gelukkig - Reisverslag uit Hué, Vietnam van mijke griek - WaarBenJij.nu

Gelukkig

Door: mijs

Blijf op de hoogte en volg mijke

13 Augustus 2007 | Vietnam, Hué

Nou, gelukkig is het hier een stuk beter, zeg!
Lang leve Hue!
Ben gisternacht dus in de slaapbus gestapt, te grappig voor woorden!
Wat een vreselijk ding haha
Je hebt welgeteld 45 centimeter waar je in de breedte kan liggen (en zoals de meeste van jullie wel weten kan ik wel wat meer centimeters gebruiken... of minder ;) )
En dan lag ik ook nog in het middenpad, met mijn onrustig geslaap dus de kans er aan beide kanten uit te flikkeren!
Maar wat was het geweldig!
Dankzij de oordoppen van Mama en het masker-over-je-ogen-zodat-het-donker-lijkt van Ptries, heb ik eigenlijk geweldig geslapen!
Vanochtend om zes uur kwamen we in Hue aan en heb meteen een superleuk guesthouse gevonden (met airco en warme douche!!!) en ben vervolgens met twee italianen die ik in de bus heb ontmoet een brommer gaan huren en richting het strand gereden.
Bijna voor m'n sokken gereden door al die snelle vietnamezen hier, maar na een tijdje zat ik er weer helemaal in.
Voor de rest beetje op het strand gelegen, vis gegeten en een groep van 10 vietnamezen zwemles gegeven. Daar kan je aardig druk mee zijn. Maar wat was het geweldig!
Nu weer terug, zo wat eten.

Liep net het guesthouse uit, wat zat er op m'n deur?? Een vlinder zo groot als m'n hand (niet gelogen!!) Ik deed de deur open en hij vloog weg... zo mooi...

tis fijn in hue!
En het werd NOG fijner toen ik m'n mail opende en zag dat Susan, het meisje dat in mijn huis zit nu, een drietal foto's van mijn grote dikke vette vriendje heeft opgestuurd!!!! Ik zal er eentje van bijvoegen ;)

En voor allen die ondertussen natuurlijk niet van mij horen hoe het met mama gaat: het gaat steeds beter! Ze heeft zelfs gekookt! Dus begint wat aan te sterken... fijn he? mijs weer blij :)

  • 13 Augustus 2007 - 11:09

    Hara..:

    Wat fijn!!!
    Ik zeg; blijf daar!!
    Grote vlinders, lekker zwemmen en lekker weer..ideaal!
    Geniet ervan moppie!
    Goed voor jezelf zorgen, ik krijg zelf al helemaal zin in loempia's... hoe is het eten? Spugen vietnameze ook veel? Net als de chinezen..toch?
    liefspiefs

  • 13 Augustus 2007 - 11:12

    Juku:

    haha! Je wilt niet weten hoeveel!!!
    met dikke vette rochels erbij ook!!!!

  • 13 Augustus 2007 - 14:02

    Wim En Peet:

    Ha die Mijs, dit is het derde bericht wat we aan jouw sturen want we vinden jouw gewoon hartstikke aardig! Hopelijk gaat het nu wel lukken, wij nog in Vientiane maar overmorgen gaan we weer voor de spiergroepen (benen) XXXXX From US

  • 13 Augustus 2007 - 14:08

    Peet En Wim:

    Ha die MIJS!! Nou het werkt nu wel volgens mijn menneke (een bericht achter laten) Als ik zo naar jou foto,s kijk dan denk ik dat we beter naar het zuiden kunnen afbuigen dan ri Hanoi te gaan, ondanks mijn nieuwe scheeps toeter!!! Jezus wat een verkeer, ik geloof niet dat mijn longen daar blij van worden... Je schrijft overgens wel geweldig Mijs! Waar ga jij naar toe vanaf daar? En hoe lang ben je nog in de regio?? Wij proberen morgen hier de fiets te repareren en dan dagje of 4 a 5 fietsen naar Vietnam. Hoe is het met je zussie?? Die zal wel in de 7e hemel zijn nu koen hier is. Verder goed te lezen dat het beter gaat met jullie mam! Geniet ervan en we missen je, en de groetjes aan Mir, liefs Peet en Wim X X X

  • 13 Augustus 2007 - 17:31

    Joke:

    Nou met jullie mam gaat het nog steeds goed hoor!
    Prachtige foto's van die slaapplaatsen in de bus. Kan me er niets bij voorstellen hoe jij daar hebt geslapen.
    Lekker genietgen verder. Dikke zoenen.

  • 13 Augustus 2007 - 19:15

    Tammie:

    Lief, Het klinkt geweldig! En wat een geweldige bus! (hoewel die er niet erg romantisch uitziet voor een huwelijksreis he...? hihi)
    Ik ben mijn 1e project als freelancer aan het afronden en heb dan ook even een weekje vakantie. Ben er wel aan toe.
    En wat fijn dat je moeder zich beter voelt!

    OXOXOXOX

  • 14 Augustus 2007 - 04:57

    Mirjam:

    Hee zussie,
    Lekker luxe zo'n bedje in de bus....een bil erin, 1 bil eruit. Hier zijn we lekker aan het genieten van de rust en het zwembad van Chiang mai. Overmorgen naar Pai.....
    Fijn dat Hue je meer bevalt dan Hanoi en je weet het...pasop voor glibberige stoepjes.!
    Hoop dat je Peet en Wim nog tegen gaat komen.
    Dikke X Mir

  • 14 Augustus 2007 - 11:05

    Oma:

    Dag Marije, heel veel gelezen over jullie reis. Ik zit hier bij Joke, ben met Anna en Sander hier gekomen, Sander helpt Huib buiten werken en Anna zet tent boven zwembad op. Prachtig dat jullie het zo mooi hebben. En ik kan me voorstellen dat als jij zo'n vreselijke hoofdpijn hebt, dat je wat wilt proberen, maar dat je je door zo'n wereldvreemde acupunturist 10-tallen keren in je lichaam laat prikken, daar is jouw oma het niet mee ens, Mijke! Je had wel dood kunnen zijn. Dus geen gekkigheid meer uithalen. Mijke je moeder houdt me hier vast met jouw mooie verhalen, maar nu wil ik naar buiten om te kijken wat er nog aan de bloemen moet gebeuren.
    Groeten van oma en veel liefs.

  • 14 Augustus 2007 - 22:53

    Bini:

    Lieve Mijs,

    ik vervolg je hier op dit dagboek de hele tijd...

    Kusje en liefs en nog steeds herrlijke en spannende avontuurtjes.

    Bini

    Ondertussen werk ik met je/jouw??? Boss.

    P.S.
    Ich freue mich total, dass es deiner Mutti besser geht. Grüß sie lieb, wenn du Kontakt hast.

  • 15 Augustus 2007 - 10:07

    Yvelief:

    Wat een verhalen weer :) Geweldig! Ben gek op vlinders, dus vraag er maar een om naar Nederland te vliegen ;)

    Ik mis je. Heb het in ons toiletboek geschreven.

    Liefs, dikke knufkus,
    Yvette

  • 15 Augustus 2007 - 19:58

    Marion:

    Hoi Lieverd,
    Gelukkig alles goed daar zo te lezen, Foei wat heb jij al weer een hoop meegemaakt. Nu alleen verder zonder zusje maar natuurlijk red jij je wel gezelligerd die je bent. Geniet, denk aan je>>> Liefs, Marion PS ook de groetjes van Ton

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Hué

mijke

op naar thailand!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 321
Totaal aantal bezoekers 35096

Voorgaande reizen:

20 Mei 2009 - 04 Juni 2009

Thailand, here we come!

26 April 2009 - 10 Mei 2009

Ein Bokek

01 Januari 2007 - 26 April 2009

mijn andere reizen...

Landen bezocht: