JAAAAA eindelijk weer internet!!!! - Reisverslag uit Ein Bokek, Israel van mijke griek - WaarBenJij.nu JAAAAA eindelijk weer internet!!!! - Reisverslag uit Ein Bokek, Israel van mijke griek - WaarBenJij.nu

JAAAAA eindelijk weer internet!!!!

Door: mijs

Blijf op de hoogte en volg mijke

22 April 2008 | Israel, Ein Bokek

Eindelijk doet internet het weer!!!
Wat een gedoe…
Ik probeer echt vaak, maar meestal werkt het gewoonweg niet L
Vandaag dus wel!

Hoe is het hier?

Tja…
Ehm…
Zon en zee en eh zon

Dat was het wel zo’n beetje.

Ik word hier goed in de gaten gehouden door 3 verschillende artsen, waar ik twee keer per week bij langs moet.
En inmiddels (ik typ dit weer op m’n kamertje, voordat ik op internet ga…) zit ik al weer drie avonden in de teer-zalf.
Dit betekent dat ik op bed ga liggen en alle plekken die ik heb insmeer met smerig stinkende zalf waar 6% teer in zit, sommigen van jullie kennen deze heerlijkheid nog van m’n dagbehandeling in het AMC, en dan moet ik daar 2 uur mee op bed liggen. Om m’n handen zitten plastic handschoenen, zodat het effectiever intrekt en daarnaast is het wel makkelijk, want zo kan ik typen zonder de computer met paarse vlekken achter te laten.

M’n dag begint inmiddels om 8 uur met drie kwartier fitness (ja, we voeren het op) en dan een licht ontbijt om vervolgens naar weer naar de zuster te gaan die m’n haar in de plakkerigheid zet en daarna weer invlecht. Ik zal proberen om er een foto van bij te zetten (als iemand me tenminste heeft uitgelegd hoe ik een foto kan verkleinen in paint… mir?) dan weten jullie wat ze me hier aandoen ;)

Ik mag inmiddels 2 en een half uur in de zon in de ochtend, maar dat red ik echt niet.
Het is hier zo ontzettend heet… Dat is echt ongelofelijk…
Dus ga ik eerst 1 uur in de zon, met de baby-olie ja…. En dan 20 minuten in de zee en dan weer een uurtje in de zon. Dan 2 uur schaduw… ach jullie kennen het inmiddels.
Middag zelfde ritueel.
En nu dus in de avond die zalige teerzalf.
Ik heb nog nooit zoveel films gezien!!!
Fijn ook dat die ook allemaal bijna 2 uur duren!

Wat ik heel heel heel erg leuk vind om te melden is dat ik gisteren een ring heb gekocht.
Zoals jullie allemaal wel weten betaald de verzekering de ene helft van deze kuur en m’n lieve oma, die bijna jarig is, de andere helft.
Ik vind het zo ontzettend lief van haar!
Ben haar eeuwig dankbaar en alleen al om haar gulle gunst doe ik hier m’n uiterste best om alle vlekken te laten verdwijnen.
Maar ik heb dus een ring gekocht…
M’n oma heeft aan haar vinger een gouden ring in de vorm van een bloem. Een ring die ze al zo lang als ik weet om haar vinger heeft. Hij hoort echt bij haar.
En nou heb ik een ring gevonden met 2 van die bloemen. De ene zit links, de andere rechts en in het midden zit een prachtige goudkleurige steen. Dus de zon (de goudkleurige steen) is gevangen door m’n oma (de twee bloemen).
Ik zag hem en kreeg een brok in m’n keel.
Dus die kon ik niet laten liggen.
Hij was niet duur hoor, maar zo ontzettend symbolisch mooi! Die gaat niet meer af.
Nooit meer.
M’n lieve omaatje…


Mooi, dit verhaal was dus al weer van twee dagen geleden, omdat ik maar niet op internet kon L

Inmiddels is het hier NOG heter geworden en is m’n schema aangepast.
Ik begin nu om 7 uur ’s ochtends met in de zon liggen tot 10 uur, dan moet ik naar de zuster, die doet m’n haar weer. Dan moet ik met zalfjes 2 uur in de schaduw liggen (net zo heet als in de zon helaas) en dan moet ik m’n haar uitwassen en weer terug de zon in. Tot een uurtje of vijf.
Dan eten, in de avond weer in de zalf, maar dan nu de hele nacht, en de volgende dag begint het circus weer van voren af aan.
Maarrr
Het werkt.
Ik zie echt resultaat.
Kreeg zelfs een high-five van de dokter, gisteren.

Waarschijnlijk moet ik dit schema zo volhouden tot het einde van m’n tijd hier.
Dus ik vrees dat ik echt heel erg donker terug kom…
Herkennen jullie me dan nog wel??

Ik ga zo weer even proberen wat foto’s op deze site te zetten…
Maar …


Lieverds, ik mis jullie echt heel erg!!!!


Liefste Anna, Ik weet dat je dit aan oma voorlees… Superlief van je!!!!
Maaarrrrr
Het onderstaande, wil je dat (en ik vraag je dat nadrukkelijk…) NIET aan haar voorlezen?
Je bent een lieve schat!

Het is hier echt heel erg zwaar, om even eerlijk te gaan.
Ik zit normaal het liefste in de schaduw en dan met een windmachine of weet ik wat achter me. Maar hier moet ik dus in de volle zon liggen, in totaal 6 uur per dag. En dat is echt vreselijk. Sorry… Ik weet dat jullie allemaal heel hard aan het werk zijn en heel graag met me zouden ruilen, maar ook daarin vergissen jullie je helaas.
Ik loop van het ene programma naar het volgende en heb eigenlijk alleen in de avond wat tijd voor mezelf, maar dan moet ik dus in de zalf. Niet zomaar zalf, teerzalf. Die stinkt en brandt op je huid. En het leukste van het geheel is dat ik die zalf erop moet smeren om dan vervolgens met vershoudfolie, ja vershoudfolie, m’n lijf in te pakken. En zo schijn ik dan te moeten gaan slapen…. Yeah right.
Overdag, die 2 uur die ik in de schaduw moet zitten, moet ik hetzelfde doen, inclusief de folie. En dat is zo lekker warm…
Maar ik doe het braaf.
Want als ik hier m’n uiterste best doe, misschien verdwijnt het dan wel echt.
Ik mag het van z’n godlangzalieleven hopen zeg…

Heb deze week dus even een zwaardere week.
2 dagen liggen janken op het strand.
Zal er wel bij horen.
Ook niet bevorderlijk voor de hoofdpijn die ik hier aan het einde van de dag heb van alle zon L
Ach, ik weet, ik zit te zeuren.
Maar het liefste zou ik nu naar huis willen.
Echt.
Ik mis jullie allemaal echt heel erg erg.
Maar ik ben bijna halverwege…
Dus nog even kiezen op elkaar.
En dan word ik een mooie dame.
Dat zal wat zijn.

Heb Luc vandaag gesproken en hij wil hier graag naartoe komen. Ik vind het heerlijk.
Even wat afleiding van al het gesmeer!!! En wat hulp bij m’n folie in de avond ;) Lieve luc.

Ik wou dat ik jullie allemaal over kon laten komen, maar helaas….

Lieverds, nog een dikke negerzoen

  • 22 April 2008 - 14:46

    Mijs:

    jemig de pemig, trage stront hier!!!
    Nou ja, er staan 4 foto's op. Daar moeten jullie het even mee doen, helaas!!!

    Wat veel berichtjes van jullie allemaal!!!
    Ik word er helemaal emo van!

    Jose: geeks, dat zijn 'vreemde vogels' of iets dergelijks, is engels ;)

  • 22 April 2008 - 15:10

    Henk:

    Hey mooie dame, je was al mooi hoor, mooi van buiten en nog mooier in je hart! Ik leef met je mee en hoop met je mee dat het resultaat verbluffend wordt!! xxx Henk

  • 22 April 2008 - 17:02

    José:

    lieve kind,
    Mijsje mijn, wat vind ik je dapper. Dat je het uithoudt in die hitte! Ik weet wel dat het nodig is, maar toch! Ik ben apetrots op je. Hoop dat je dit berichtje ontvangt en dat Luc heel gauw naar je toe komt. Luc, geen loze beloftes , denk er om, anders wordt tante een beetje pissig!
    Vanavond gaan we weer richting Driehuis om voor de kleine Merel te zorgen. Morgen gaan de naar de "bijbaan en de hommel" ofwel de glijbaan en de schommel. Verder zullen we veel plantjes water geven, want dat is het leukste wat er is. Gietertje vullen en weer leeggooien.
    Mooi toch en oma geniet van dat gekeutel. Opa trouwens ook.
    Lieve Mijs, hou je taai en tot internets of sms. Liefs en een dikke kus van tante
    (en van oompje, niet te vergeten)

  • 22 April 2008 - 17:38

    Joke:

    Ik stuur je een mailtje.
    dikke, dikke zoenen.

  • 22 April 2008 - 20:23

    Christa:

    Lieve lieffie, een heeeeele dikke knuffel en een zoen voor jou daar in dat hete land. Nog even volhouden en dan heb je hopelijk nooit meer last van die plekken. ik denk aan je en stuur positieve energie!!!!! Nog even volhouden hoor!

    XXXXXXXXX christa

  • 22 April 2008 - 21:30

    Sien:

    lief lief lief lief lief nichtje,

    Je doet t geweldig! Kan me zo geod voorstellen dat t zwaar is en vervelend en dat je naar huis wilt en dat t te heet is en en en... Maar...
    Hou je taai, je bent op de helft, vanaf nu is het aftellen. en zoals je zelf al zegt: het werkt, dus hou vol!

    Ik denk aan je, heel veel lieve knuffels en lots and lots of positieve energie.

    liefs, ook van de 3 katachtigen hier ;-).
    sien

  • 23 April 2008 - 00:04

    Tam:

    Lief, Heb je vandaag nog gesproken, maar ben blij met dit berichtje.
    In mijn hart ben ik bij je om de olie uit je mooie haren uit te spoelen en je vershoudfolie samen uit te rollen.

    en wat ziet je voorhoofd er bruin uit! Ik ben zo jaloers daarop, als je dat maar weet! Maar ik weet ook wel dat je niet 'lekker vakantie' aan het vieren bent.
    Dikke dikke zoen op je steeds kleiner wordende dalmatier-tekening!

    En een digitale knuffel.
    Nog twee weekjes en dan weer live!
    Mis jou ook heel erg, maar dat weet je he?
    X!

    P.S. eerste try outs gingen goed. De sfeer zit er goed in! Tis hard werken, maar ook fijn!

  • 23 April 2008 - 05:51

    Lucjes:

    KL 461, V. 21.10 uur - A. 02.40 uur.

  • 23 April 2008 - 13:14

    Yvelief:

    Mijs mijs mijs...ik denk zo enorm veel aan je!
    Ik hoopte echt dat je het naar je zin zou hebben...wel jammer dat ik nu het tegenovergestelde moet horen :(

    Ik denk heel veel aan je, leef met je mee en hoop dat je snel weer terug mag naar ons koude kikkerlandje en dat je dan inderdaad "dag dag" kunt zeggen...niet tegen ons allemaal, maar tegen de plekken!

    Ik heb vanavond mijn generale repetitie en hoopte dat je hier kon zijn. Nog even lieve schat...even volhouden!

    Dikke kus en dikke knuffel,
    Yvette

  • 24 April 2008 - 07:17

    Mirjam:

    En dan te bedenken dat oma aan ons vroeg of we het niet erg vonden dat jij geld kreeg om naar Israel te gaan...
    Nee hoor dat vinden wij niet erg, we gunnen je een mooi huidje maar het liefst zonder pijn en jeuk!
    Fijn dat Luc langskomt voor wat afleiding dan kan je er vast weer beter tegenaan.
    Jammer, dat het je zo tegenvalt. Het is ook niet niks om de hele dag zo geconfronteerd te worden met iets wat je altijd zo stoer hebt gedragen.
    Ik denk dat Calimero / Calimerientje zodirect denkt dat ie een negertante heeft. Ach dat kan er best bij in onze familie, toch? De verloskundige dacht dat het een gemiddeld kind wordt zo rond de 50 cm ( hihi klein he ).Verder voel ik me prima. En geniet van de NL zon die we hier zo ongeveer aanbidden op het moment dat ie tevoorschijn komt.
    Hoop voor je dat het een beetje went en dat je de laatste twee weken niet omvalt van de verveling.
    Dikke knufs JeZus

  • 24 April 2008 - 07:17

    PAINT:

    Paint: open het programma, open de foto die je wilt. Klik in de grijze bovenbalk op afbeelding ( bij mij 4e van links ).Dan formaat wijzigen / hellen ( shortcut: ctrl + w ). Meestal zet ik mijn foto's op 30 % ( wel beide vakjes invullen voor hoogte en breedte ).
    Hopelijk lukt dit.

  • 24 April 2008 - 20:20

    Bro:

    Yow oude doorzettert! We zijn allemaal heel trots op jou! Nog een paar dagen de kiezen opelkaar!

    Love you! Miss u too!

  • 25 April 2008 - 10:47

    Robert Jan :

    Ja, zon is lekker als je zelf mag bepalen dat je er uit kan als het lang genoeg geduurd heeft. ik benijd je niks. Ik wens je wel heel veel sterkte toe vanuit Groningen. Ik hoop echt dat het goed aanslaat en dat je er af bent.

    Dikke knuffel,

    RJ

  • 26 April 2008 - 18:23

    Mijs:

    krijgen we dit weer!!!
    Kan ik eindelijk op internet, kan ik geen bericht plaatsen!!!
    tsssss
    ff kijken of foto's wel lukken :(

    ben in jerusalem geweest.
    Met luc
    Was erg mooi

    zie foto's

    gaat al weer een stuk beter met me hoor...
    Ik zie nu echt resultaat, dus dat zet aan tot doorgaaaaaaaaan!!!

    Dank voor jullie lieve berichtjes!
    hou van jullie!!

    snel weer proberen een écht verhaaltje te plaatsen.
    KNuF

  • 01 Mei 2008 - 17:32

    Lucy:

    Goh Mijs wat zwaar lijkt me dat met die hitte. Ik zou het ook heel moeilijk vinden en vind je een dappere!
    Lief verhaal van die ring. Ik ben er erg beniueuwd naar. Die muur ziet er vreselijk uit. Lelijk en naar maar daar kun je dan mooi op oefenen he met gelijkmoedigheid enzo...

    Lukt het nog wat om The Work te doen? Misschien maakt dat het verblijf draaglijker.

    Vanuit het Friesche een dikke zoen en ik smeer je graag even lekker in met verkoelende lotion.

    Liefs! Lucy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Israel, Ein Bokek

mijke

op naar thailand!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 306
Totaal aantal bezoekers 35122

Voorgaande reizen:

20 Mei 2009 - 04 Juni 2009

Thailand, here we come!

26 April 2009 - 10 Mei 2009

Ein Bokek

01 Januari 2007 - 26 April 2009

mijn andere reizen...

Landen bezocht: