Found the geeks!!! - Reisverslag uit Ein Bokek, Israel van mijke griek - WaarBenJij.nu Found the geeks!!! - Reisverslag uit Ein Bokek, Israel van mijke griek - WaarBenJij.nu

Found the geeks!!!

Door: mijs

Blijf op de hoogte en volg mijke

15 April 2008 | Israel, Ein Bokek

He, he…

Daar was ik dan weer!
Het was erg lastig om op internet te komen en daarnaast werkt het zo ongelofelijk traag dat ik een half uur (dat is precies 1 kaartje dat je hier kan kopen) bezig ben met alleen maar het openen van deze site en dan dit (inmiddels op de hotelkamer voorgetypte) schrijven erop kan plaatsen.
Mirjam heeft heel lief wat foto’s van m’n Azie-reis verwijderd, zodat ik er een paar van Israel bij kan zetten (als dat me gaat lukken ivm de verbinding L )


Hoe is het hier??

WARM!!!!
Screaming hot!!!!

Iedereen hier zegt dat het ook niet normaal is, voor de tijd van het jaar, maar we moeten er maar mee dealen, he?

O ja en:

I found the geeks!!
;)

Ik begon me al een beetje alleen te voelen, de eerste dagen...
En mensen keken me na en wezen al weer naar m’n plekken. He, gelukkig, dacht ik: net als thuis ;)
Maar toen ik gisteren bij de dokter langs moest, zei ze me dat ik niet naar het ‘gewone’strand moest, maar naar het Solarium… tja…

Dus ik naar het solarium.
En inderdaad!
Alle Dalmatiers waren hier verzameld!
He, wat fijn, even onder soortgenoten…
Of…..

Jemig de pemig…

Het eerste aanzicht was een dame in een behoorlijk imposante pose die de zon op ALLE plekjes terecht wilde laten komen (laat uw fantasie de vrije loop).
Wat wel leuk is dat ik hier allerlei nieuwe ideeen krijg voor diverse patronen die ik nog niet eerder heb uitgeprobeerd.
Er zijn hier dames met meer en minder plekken dan ik, maar voornamelijk op allemaal andere plaatsen dan ik het heb zitten.
Vreemd om erachter te komen dat je zo gewend raakt aan je eigen patroontje…
Maar ik kan nu met zekerheid zeggen: Ik ben blij met mijn patroon!

De mannen en vrouwen zitten apart in een soort hoog ommuurd terras.
En dit geeft je de mogelijkheid om helemaal egaal bruin te worden (lees: alle plekken overal op je lijf te lijf te gaan).
En zodra we de zee in gaan, komen de mannetjes en vrouwtjes elkaar even tegen.
Wat fijn!
Haha

Nee, serieus, er lopen hier behoorlijk wat oudere mensen rond, ik ben 1 van de jongste, tenminste, in ons eigen gevangenisje…
Bij het avondeten in het hotel zie ik wat meer ‘normale’mensen (lees: geen dalmatiers) en de obers doen, zoals een goede ober betaamd hun best om bij de jongere garde in de smaak te vallen, wat soms handig is als je toch graag nog een extra appeltje wilt meenemen naar je kamer ;)

Gisteren dus bij de dokter geweest.
Het schema is al veranderd:
Eerst ga ik voor een nieuwe haardracht naar de zuster die elke ochtend m’n hele hoofdhuid behandeld en me daarna in de vlechten zet, zodat de zon er goed bij kan.
In de ochtend 20 minuten op m’n rug in de zon (ja, allemaal met baby-olie) en 20 minuten op m’n buik. 20 minuten in de zee en dan 2 uur in de schaduw met een vies geel zalfje.
M’n haar uitspoelen en wat te eten naar binnen werken en dan weer 20 minuten buik, 20 minuten rug en 20 minuten zee en 2 uur schaduw met viezigheid.
Als ik ‘thuis’ ben, moet ik in bad met een parafine-oplossing, 20 minuten weken. En m’n haar wassen met speciale (jeg jeg jeg bruine) shampoo.

Een mens moet er wat voor over hebben, maar…..

De resultaten zijn nu al zichtbaar!
Hoe vind je die?

Tja, dit is echt zo’n medische log aan het worden, he?
Niet veel: o het is hier zo mooi en leuk en gezellig, maar alleen maar over m’n huidje…
SorryL
Het is ook voor mij best confronterend om hier zo onwijs mee bezig te zijn. Heb dat eigenlijk altijd proberen te vermijden.
Maar 4 weken zijn te overzien, toch?

Voor de rest luister ik naar heel veel boeken (superidee!!!!) en teken ik.
In de ochtend ga ik naar de fitness en voor de rest kijk ik film en eet ik.
Tja…
Leuk toch?

Jullie herkennen mij niet meer terug, ik beloof!

Lieve mensen, wederom: ik mis jullie enorm
Maar er is al bijna 1 week om…
Ik ga nu jullie berichtjes lezen, dus daar kan ik nu nog niet op reageren (trage verbinding, remember?)

Dikke zoenen en knuffels vanuit een ietsje te warm Ein Bokek.

  • 15 April 2008 - 14:55

    Tam:

    You are so witty!
    En krijg je nog een beetje andacht van mooie mannen? Of schrikt het gele spul waar jij je mee in smeert toch een beetje af?

    Je weet, ik mis je
    XX

  • 15 April 2008 - 15:01

    Ikke:

    hahaha, dat gele spul gebruik ik alleen maar in de dames-ruimte, dus tja...

    O ja

    en ik ben net half uur bezig geweest om foto's erop te zetten...
    Maar m'n bestanden zijn te groot, mogen max. 2 mb zijn!
    belachelijk!
    Weet iemand mij uit te leggen (ik als echte aplefreak) hoe ik bestanden in PAINT, Windows, kan verkleinen!?!
    tot die tijd:
    www.flickr.com/photos/mijs

  • 15 April 2008 - 15:02

    Ikke Nog Een Keer:

    als het me daar trouwens lukt hoor!!!!
    Jozef Kriebel wat is het hier traaaaaaaaaag

  • 15 April 2008 - 15:27

    Tam:

    You are so witty!
    En krijg je nog een beetje andacht van mooie mannen? Of schrikt het gele spul waar jij je mee in smeert toch een beetje af?

    Je weet, ik mis je
    XX

  • 15 April 2008 - 16:57

    Lucjes:

    Tussen de bedrijven door nu maar even een blik werpen op je avonturen met de Dalmatiers en obers die hun best doen.

    Hoewel ik een inreisverbod heb, kijk ik toch her en der even wat een retourtje Tel Aviv shalom kost van zeg 5 tot zeg 8 mei a.s.

    Koud kunstje om te drijven in die niet levende zee? Wil ik nu ook wel eens.

    Stay put en ik volg nu het feuilleton.

    Zoals ze het zeggen (bij) de oude Van de Grieken, veel zoenen!


  • 15 April 2008 - 17:53

    Joke En Huib:

    Wat een belevenissen en wat goed dat je zo aan jezelf werkt! Meneertje Hap kan trots op je zijn.
    Ben jij de opper-dalmatier?
    De computer hier werkt ook zo prettig...
    Om de regel vraagt hij een euro en de letters moet ik er bijna inhameren!
    Maar: net als bij jou: zon, zee en honden alom.
    Als je foto's wilt verkleinen moet je dat via de easy upload doen, gaat stukken sneller en verkleint automatisch. Hoe vindt je dat van je oude, maar ddorgewinterde waarbenjijnu's.-ouders.(was een tip van Anna, toen het ons niet lukte.)
    Je huis staat nog niet op funda.
    Lief, veel sterkte en succes met het kuren.
    Veel dikke zoenen.
    We sms-en.

  • 15 April 2008 - 17:54

    Mirjam:

    Hee zussie,

    het leest weer lekker weg....
    Je bent wel even bezig op zo'n dag, vlechtjes in, vlechtjes uit...waar je al niet druk mee kan zijn!
    Als het maar helpt zullen we maar zeggen.

    Paint: open het programma, open de foto die je wilt. Klik in de grijze bovenbalk op afbeelding ( bij mij 4e van links ).Dan formaat wijzigen / hellen ( shortcut: ctrl + w ). Meestal zet ik mijn foto's op 30 % ( wel beide vakjes invullen voor hoogte en breedte ).
    Hopelijk lukt dit.

    Vermaak je je verder wel een beetje of gaan de boeken hard? Leuk dat je weer aan het tekenen bent. Ik ben benieuwd!

    Veel plezier, X Mirrie

  • 15 April 2008 - 18:31

    Robert Jan:

    Oei, ik mistte je al op Hyves en kwam dit linkje tegen. Het klinkt als een heel strak schema waar je je aan moet houden. Heb je ook nog wel wat vrije tijd? Of is alle tijd ingedeeld om je huid te behandelen.

    Heel veel succes daar in de hitte. Ik zal je blog blijven volgen en ik hoor wel eens een keer weer van je als je verbinding het wat meer toelaat.

    Knuffel,

    RJ

  • 15 April 2008 - 19:21

    Anna:

    Jeetje mieneetje wat een schema!
    Goed dat het al resultaten geeft!! We zijn benieuwd! en dan ook nog poep bruin natuurlijk! Zal wel bloedheet zijn in de zon!!

    Nou zon-se maar weer!

  • 15 April 2008 - 19:58

    Lucy:

    Dag lief mens. Ik moet steeds lachen om het beeld van al die dalmatiërs. Flauw maar waar. En het lijkt me ook wel reuzeprettig dat er mensen bij zijn met hetzelfde soort vachtje. En het klinkt in ieder geval veel belovend!
    Heb je al over die muur gegluurd? En bijt het zout niet heel erg? Of staat dat al ergens?
    Ik hoop dat je in die schaduw lekker de tijd neemt om sommige boeken eens rustig over te lezen...
    Veel kuurgenot en zonneschijn!

  • 15 April 2008 - 21:29

    Henk:

    sterkte mijs, we zijn lekker verwend mer het snelle internet in Nederland hè :)
    xxx

  • 15 April 2008 - 22:03

    Ka:

    lief! vandaag na het tenatmen afzien hebben we het nog over je gehad en niks dan lof en liefs natuurlijk! wat heerlijk om er 4 weken tussenuit te zijn. wel met wát werk aan de winkel natuurlijk, maar de zon op je bolletje...heerlijk!
    al;s je terug bent wil ik je ecxht, maar dan ook echt even voor de koffie of iets dergelijks zien, want dit kan niet langer zo. ik weet dat iedereen druk druk druk is, maar je bent zo dichtbij!!!

    en ik vind je gewoon lief!

    dikke zoen, kaatje xxx

  • 15 April 2008 - 22:44

    Lucjes:

    Net terug van het VU-ziekenhuis. Ze hebben mijn linker middelvinger nagel getopt. Zat wat ontsteking met gele en groene saus onder. Nu antilichamen luisterende naar de naam Augmentin 500/125. Voor vijf dagen snoep gehaald bij de apotheek. Ik ben niet zielig en wel opgelucht, kan alleen denk ik dag of vijf maar met één hand typen. Dan maar met een dossier in het vondelpark parkeren met wat chocomel, mmmhh. Jij lekker aan het slapen nu. Zal je morgen eens bellen (en de belkosten aan je vergoeden) Kus met een grote K

  • 15 April 2008 - 23:07

    Cassie:

    Ha Nichie,

    Wat een oase tussen al die stenen.
    Ging een keer met de bus van zuid naar noord, wat een bizar end, en idd een flinke hitte, ook 's avonds, alsof er een hele grote föhn aan staat. Heb ook nog even een dook genomen in de zee, maar door een gevoelige poepert was ik er al binnen een paar seconden weer uit /-:
    Ik hoop dat het jou wat beter afgaat!
    Goed te horen dat er aardige obers zijn, ik zag destijds overal Yul Brunners met een glimmend stuk staal uit z'n broek hangen, gaf me wel een veilig gevoel (-;
    Ik zal zo even een kijkje nemen op flickr.

    Dag Mijsie tot later, Big hug van Cassie

  • 16 April 2008 - 05:19

    Yvelief:

    Wat zal jij onherkenbaar terugkomen zeg! Lijkt me best lekker trouwens met baby olie de zon in. Lekker glibberen :)

    Ik zal een beetje afkoeling naar je toesturen.

    Dikke knufkus,
    Yvelief

  • 17 April 2008 - 09:09

    José:

    Hoi Lieve Mijs,
    Wat heerlijk om wat van je te horen. Keep smiling en ik verwacht een nog mooiere Mijs retour in Nederland over een week of drie. Probeer je ook een beetje te genieten van het feit dat je lijf nu "verwend" wordt?
    Succes met de hitte en maar hopen dat het niet al te lang duurt.
    Liefs van tante.

  • 18 April 2008 - 11:01

    Wieks:

    Hee Mijs!

    Wat is Obi een schatje! Wat een knorrepot!
    En ook nog is met zijn snurk-geluidjes in de nacht...haha.

    Heb de piano en speakers naar het huisje gebracht en vermaak me prima!! Was helemaal vergeten sleutels na te maken voor Tam zodat zij Obi 1 dag eten kon geven! STOM! Gisteren terug gekomen van 2 daagjes Londen, gelukkig was Obi niet boos. Dat was bij Morina wel is anders...

    Nou nou, das wel een heel ritueel zo de gehele dag! Ik kan me voorstellen dat het wel heel veel goeds zal doen voor je huidje! Geniet daar van de rust en de hete zon!

    knuf!

    Wieks

  • 18 April 2008 - 18:18

    José:

    Wat zijn "geeks"? Zelfs het opperhoofd hier in huize rueck weet dat niet terwijl hij toch veel met dit apparaat werkt. Lieve kind, kun je mij een mailtje sturen als je een berichtje op internet gezet hebt. Volgens je vader kost je dat niets extra. Ik ben zo dom om niet regelmatig op internet te kijken of er een nieuw bericht van jou staat. En ik ben wel een heel erg nieuwsgierig mens. Als geheugentraining is het natuurlijk wel goed. Maar tante is soms wat lui in de bovenkamer.
    Tot zover een berichtje uit een zonnig doch koud Austerlitz.
    Liefs van ons beiden en bruin voor alle bleekscheten in Nederland.
    Tante

  • 19 April 2008 - 18:41

    Minou:

    Ha lieve schat!!

    Wat ben ji toch heerlijk droog! Geweldig!! Ik weet zeker dat dit maandje je huidje goed zal doen. Enne..mooi ben je al hoor!
    Dikke knuffel!

  • 20 April 2008 - 10:24

    Sien:

    Dag lieve Mijs,

    Klinkt goed en vooral ook best wel heel druk allemaal. Kan me ook helemaal voorstellen dat confronterende. Kan ik me uit Italië nog goed herinneren. Geweldig dat je al resultaat ziet, echt super!

    Succes, geniet en heel veel dikke knuffels en zoenen van mij.

    xSien

  • 20 April 2008 - 17:20

    Patries (Hara):

    Haiiii Juku,
    Fijn dat je zo uitgebreid uitlegt hoe het allemaal in zn werk gaat, dat zou ik dus echt niet verzinnen.
    Ik ben inmiddels terug uit Disney.
    En...ik zeg het je...ik heb alle attracties op 1 dag gedaan,..en de volgende dag weer!
    Tjongejonge, maar pretparken zijn dus niets voor mij..
    Verder ben ik in mijn bil gebeten door een beest. Ik weet niet precies wat voor beest.
    En nu...heb ik een rode harde bult met een zwarte stip, en het doet pijn.
    Geniet van Israel en alles wat er bij hoort, enne doe je de groetjes als je naar Jerusalem gaat??
    Wanneer ga je trouwens en mag dat van de dokter? Of moet hij dan mee?
    Ben zo benieuwd naar je verhalen joh!
    liefspiefs

  • 20 April 2008 - 19:15

    Gerke:

    Hey moooie vrouw,

    Sorry sorry, nu pas een reactie.. was hele week ziek, mooi is dat! Maar heb het al in de smiezen, aan reacties heb jij geen gebrek gehad! Popi Jopi!

    Maar goed om je verhalen te lezen lieve zus. Moet wel lache om al je planningen. Kun je eindelijk die kwaliteiten van je gebruiken ;)

    Moet je zeggen dat ik je wel erg mis hier in Amsterdam hoor! Met wie kan ik nu dan zo af en toe een vrouwenfilm kijken?

    Goed man of vrouw eigenlijk he, dat er nu al resultaat is! Je zult bij thuiskomst wel een echte-echte prinses zijn.

    Wat doe je zoal verder op de dag? Al een matie daar gevonden? Iemand om mee te eten?

    Alright beautie, keep the fort down overthere! Hoop je snel weer te zien!

  • 21 April 2008 - 08:08

    Fréd:

    Wat fijn dat je zo verstandig en bewust met jezelf bezig bent! En wat geweldig om te lezen dat je mogelijk bezoek van Luc krijgt!! Zou je je columns niet eens bundelen?
    Trouwens, gefeliciteerd met je jubileum, mooie Amsterdamse! Gisteren was het 200 jaar geleden dat je dorp tot hoofdstad werd benoemd. Door een fransman wel te verstaan, dus dat is mogelijkerwijs de rede dat men vergeten is het feest te vieren... Dikkekus!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Israel, Ein Bokek

mijke

op naar thailand!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 514
Totaal aantal bezoekers 35126

Voorgaande reizen:

20 Mei 2009 - 04 Juni 2009

Thailand, here we come!

26 April 2009 - 10 Mei 2009

Ein Bokek

01 Januari 2007 - 26 April 2009

mijn andere reizen...

Landen bezocht: